Roig

De Valenciclopèdia
Salta a: navegació, cerca

El roig és un color autènticament valencià, i segons l'estatut d'autonomia de la Comunidad de Vecinos Blavencianos és el tercer color més blawencià, después del groc en segon' possició, i el blau, la valenciania pura. Estos colors es diuen colors blawaris, són el color primaris valencians, que s'utili$sen en totes les arts plàstiques valencianes. El color primnordial es el blau, i después venen ês demés.

Valenciania pura

Diferències entre el roig i el vermell[modifica]

El roig i el vermell són casi el mateix color, lo que passa es que el roig té més blau, lo que fa que este color siga valencià, i l'atre una còpia pancake.

El Roig, color homologat & valenciania per la universitat JM Bayarri
El vermell, color català, és evident la diferència ¿no?. Este color no està homologat en valenciania.

Familia Roig[modifica]

Família valenciana molt important composâ pel tio Paco, el tio Fernando i el tio Txoan.

Han diversificat les inversions en lo que més mos agrà als valencians: el fumbol, la carn, els ingredient pa' la paella i les taronges (bueno, en açò últim el tio Txoan se féu un ambolic i comprà el club de bàsquet de València, el de color taronja, quan ell es pensava que estava comprant un club de basquets de taronja de València).